9. 11. 2017
Provoz dvou elektrobusů SOR EBN 9,5 byly v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 zahájen v únoru 2016. K dnešnímu dni za svého nepřetržitého fungování přepravily již více než milion cestujících a najely přes 70 tisíc kilometrů. Elektrobusy mají velmi tichý chod a k dispozici je i zdarma připojení na síť Wi-Fi. Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a během 50 jízd přepraví na 1 800 cestujících.
„V loňském roce jsme provedli průzkum mezi zaměstnanci firem sídlících v BB Centru, který nám zejména slouží jako zpětná vazba a zároveň jako inspirace pro zlepšení. Z průzkumu vyplynula velká spokojenost s dopravní dostupností. Kyvadlové linky od metra C Budějovická využívá kolem 45 % dotazovaných a nadpoloviční většina z nich velmi uvítala zařazení elektrobusů do provozu. Zejména se objevovala kladná hodnocení jejich tichého chodu, čistého prostředí a šetrnosti k životnímu prostředí,“ uvádí Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP.
„Těší nás jednak velký zájem cestující veřejnosti o elektrobusy na Praze 4 a také skutečnost, že přímo v lokalitě působnosti naší firmy můžeme propagovat elektromobilitu a jít tak příkladem i dalším firmám. Jde o logickou součást našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility, kdy už více než 7 let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR. Momentálně nabízíme nejen více než 85 veřejných dobíjecích stanic, z toho 35 rychlodobíjecích, ale i řadu navazujících služeb,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.
„Oba elektrobusy najely dohromady už 70 865 kilometrů, mezi BB Centrem a Budějovickou jezdí každý pracovní den od rána do večera. Mile nás překvapují svou spolehlivostí i výdrží baterií, nemůžeme si na ně ani v nejmenším stěžovat. Pořídit je pro tyto linky, které každý den převezou stovky návštěvníků BB Centra, bylo rozhodně správným krokem,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka.
Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP (za účasti Skupiny ČEZ).
Víte, že…
- Aku baterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
- energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půl vteřinu?
- po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
- samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je Wi-Fi pokrytí.